世界は革命情勢だ!

★ 闘う労働者・学生・農民のための全世界のニュース ★ 世界の労働者とともに、3・16全世界一斉デモへ! ★

ホーム 全記事一覧 << 前の記事 次の記事 >>

プロフィール 

WORKERS ACTION実行委員会

Author:WORKERS ACTION実行委員会
  ↓メール↓
workers_revolution★yahoo.co.jp
★を@にして送って下さい。

最近の記事 

最近のコメント 

最近のトラックバック 

月別アーカイブ 

カテゴリー 

ブロとも申請フォーム 

この人とブロともになる

スポンサーサイト

--/--/-- --:--|スポンサー広告

イギリスの学生から連帯のメッセージ!!

全英の学生を組織する反戦運動団体School Students Against War から連帯メッセージを得ることができました! 彼らは3月15日、ロンドンで大デモを行います! 詳しくはhttp://files.pcadvance.co.uk/ssaw/news.phpをご覧ください。イギリスと日本では教育制度が異なるため、”School Students”(16歳まで)を中高生と訳させてもらいました。


 School Students Against War から連帯のメッセージを送ります。わたしたちは、日本のみなさんと近い将来、一緒に行動することを願っています。

 2003年にイラク侵略戦争が始まったとき、こちらでは3万人の中高生がイギリス政府の行おうとしていることに反対して学校を飛び出しました。国会の外には何千人もの中高生が集まりました。わたしたちは言いました。もし侵略が始まったら数え切れないほどの虐殺が起きるだろうと。何十万人もの無実の人々が殺され、何百万人もの生活が破壊されるだろうと。まさにその通りになりました。わたしたちは、ムスリムを攻撃する人種差別が起こるだろうと言い、その通りになりました。わたしたちは、この戦争は拡大を続ける帝国主義戦略なのだと言い、正しかったと証明されました。わたしたちは、世界はさらに危険な状態になるだろうといい、それもその通りになりました。そして、若い学生は政治家なんかよりもうまく国を動かせるということも証明されました。

 このように戦争は全く支持されていないので、イギリス軍の募兵活動は危機に直面しています。もともと軍は、定期的に学校にやって来て募兵活動をすることになっていました。しかし、中高生や大学生はこれを止める運動を続けました。そしてすでにわたしたちは、教職員組合にこの問題に取り組ませるところまで来ることができました。運動の結果、軍は多くの学校から締め出されるようになり、今わたしたちは全ての中学、高校、大学で募兵活動を禁止するために闘っています。

 今回のデモはイラク侵略5周年にあたり、世界中の何百万人のも人々が参加します。粘り強い反戦運動は、世界中の政府に打撃を与えています。イラク戦争によって、イギリスではブレア首相が予定より2年も早く退陣し、アメリカでブッシュは史上最も不人気な大統領となっています。

 イギリスSSAWは、日本でのあなたがたのデモに対して、全力の応援と連帯を表明します。国際的帝国主義戦争に対して、わたしたちが圧力を強め、国際連帯闘争の強さを見せつけることはあまりにも重要です。これまでの反戦運動が正しかったことは明らかになっていますし、わたしたちが勝利するということも明らかになるでしょう。

School Students Against War 代表 サム・フェアバーン


原文
Here is the solidarity message from school students against war. I hope to work with you closly in the future. In 2003 when iraq was invaded 30,000 school students walked out of school in disgust over what the british government was about to do. Outside the british parliament thousands of school students congregated. We said that if an invasion of iraq took place there would be untold carnage. We said hundreds of thousands of innocent people would die and millions of lives would be destroyed, we were proved right. We said there would be a racist backlash where muslims would be targetted, we were proved right. We said this was an imperialist strategy that was going to be extended, we were proved right. We said the world would be made a more dangerous place, we were proved right. And we have proved that young school students know how to run the country better than the politicians. Because of these hugely unpopular wars the military in the uk is facing a crisis in recruitment. This has meant the armed forces are coming into schools on a regular basis to recruit. School students and university students have been campaigning to stop this.
Already we have managed to get the teaching unions to take action over this issue. The military have been forced out of many campuses because of our work and we are fighting to ban recruitment in all schools, colleges and universities. This demonstration marks the fifth anniversary of the invasion of iraq and millions of people will be demonstrating around the world. The continued strength of the anti war movement has had a huge effect on governments around the world. In britain tony blair was forced out of office 2 years early and in the US George Bush is the most unpopular presedent in history because of the wars. On behalf of School Students Against War in the UK we send our full support and solidarity with this demonstration. It is so
important that we keep up the pressure and show the strength of the international struggle in the face of the international imperialist aggression. The anti war movement has been proved right so far and we will be proved right when we said we will win.
Sam Fairbairn School Students Against War
スポンサーサイト
2008/03/15 18:41|未分類TB:0CM:0

コメント
コメントの投稿

管理者にだけ表示を許可する


トラックバック
トラックバックURLはこちら
http://noabe318.blog91.fc2.com/tb.php/158-b20bc2de

ブログ内検索 

RSSフィード 

リンク 

このブログをリンクに追加する

Copyright(C) 2006 世界は革命情勢だ! All Rights Reserved.
Powered by FC2ブログ. template designed by 遥かなるわらしべ長者への挑戦.
